Velkommen til Julehuset, Taras Juleblogg.

Her vil jeg forsøke å samle litt oppskrifter på mat og kaker og godteri, litt julestemning og tradisjoner. Det er ikke så mye her enda, men det kommer litt etter litt

tirsdag 22. november 2022

It's beginning to look a lot like Christmas.....

 Ja, altså, vi har slett ikke begynt å pynte til jul, ikke til advent engang, jeg venter fortsatt på at lysene skal komme opp ute (som i fjor er jeg bortreist de siste dagene før advent og har sagt at jeg håper de er kommet opp når jeg kommer hjem på lørdag) 

Huset er ikke klart til jul, det må ryddes og vaskes, og gjerne vil jeg ha vinduskarmer også (vi driver og bytter vinduer, så det må på plass utforinger og lister) 

Men, jeg har begynt å pakke inn kalendergaver, og henger dem opp på kalendrene etter hvert. Det er et lite logistikk-puslespill å koordinere 3 pakkekalendere så alle får like mye godteri, med små variasjoner på hva (ettersom han med streng ikke kan få tyggis, men de uten streng liker ikke lakris, f.eks), de skal få kino og bakedag på samme dag alle tre, også videre.  

Og nå som det aller mest er kommet opp (som sagt, bortreist noen dager fra i morgen, og dessuten en super-travel helg, så godt å få det gjort)  så har vi altså tre store broderte nissebilder i stua, med ca 20 pakker på hver. Da ser det jo litt julete ut :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar